Tuesday, January 20, 2009

BN perlu ubah pendekatan berpolitik: Najib

PUTRAJAYA: Semua pemimpin Barisan Nasional (BN) digesa bangkit dan kembali menyusun strategi melakukan perubahan diri dan paeti demi kesejahteraan bangsa serta tanah air.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata, semua warga BN harus mengubah pendekatan berpolitik agar diterima rakyat.

"Kita tak boleh berterusan duduk dalam zon selesa, sebaliknya kita perlu mengubah paradigma dan mengubah cara serta pendekatan kita berpolitik supaya ia sentiasa berorientasikan rakyat," katanya ketika melancarkan buku Politik Baru karya Datuk Saifuddin Abdullah yang juga Timbalan Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi, di sini, hari ini.

Sumber: Berita Harian Online (20 Jan. 2009)

********************

Kekalahan BN di tangan pembangkang, PAS pada Pilihan Raya Kecil P.036 Kuala Terengganu pada 17 Januari lalu sedikit sebanyak memberi tamparan hebat kepada kerajaan BN.

Namun begitu kita tidak seharusnya menyalahkan atau menuding jari kepada sesiapa jua atas kekalahan BN ini. Pandangan yang rasional perlu diketengahkan.

Mesej jelas yang ingin disampaikan hasil daripada keputusan pilihan raya kecil ini ialah BN khususnya UMNO perlu bangkit dengan semangat baru, memperbaiki segala kelemahan, nyahkan segala konflik dalaman, kukuhkan parti, berjuang dengan ikhlas demi agama, bangsa dan negara.

Strategi berpolitik juga perlu seiring dengan peredaran masa. Rakyat kini semakin bijak dan mentaliti mereka bukan lagi di takuk lama. Di samping itu pengaruh golongan muda untuk menyertai parti BN/UMNO jangan sesekali diabaikan. Mereka adalah kekuatan.

1 comment:

sumandak bayu said...

Salam Sis,

Demi memajukan diri... memajukan ekonomi... memajukan negara.... takkan kita nak teori yang sama diguna...

Bayangkan je kerusi kayu.... lama2 akan reput dek masa....jadi kita ubahlah pula kerusi besi.. tapi lama2 akan berkarat... kita ubah pula kerusi belon yang berasaskan angin.... tapi akan kempis bila angin hilang... jadi ape pun usaha kita mesti ada PENJENAMAAN STRATEGI...

Hidup macam roda ada kalanya kita berada dalam zon selesa... zon bahaya... tapi bila kita dah lalui zon bahaya kita telah bawa satu kemenangan yang cukup membanggakan... SUMANDAK amat menantikan saat itu...

JADI sedarlah kepada semua PEMIMPIN BN kena teguh dan kukuhkan semula saf barisan kita... perjuangan belum selesai.....