Thursday, May 7, 2009

Elak baju hitam


KUALA LUMPUR – Para penyokong parti politik diingatkan supaya tidak menimbulkan suasana tegang dengan berkumpul beramai-ramai serta memakai baju berwarna hitam ketika berlangsungnya persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) di Bangunan Perak Darul Ridzuan hari ini.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan menasihatkan mereka supaya tidak melayan saranan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) supaya memakai baju hitam dan berhimpun sebagai membantah persidangan itu yang dianggap oleh NGO itu tidak mengikut perlembagaan.

“Polis akan bertindak termasuk menahan mereka yang berhimpun atau menghalang anggota dewan,’’ tegasnya kepada pemberita di sini semalam.

Beliau menasihati orang ramai supaya berhati-hati dengan tindak-tanduk individu tertentu yang menyebarkan hasutan itu melalui Internet dan khidmat pesanan ringkas (SMS) bagi tujuan mencetuskan kekecohan dan menghasut mereka supaya membenci kerajaan.

Sumber: Kosmo (7 Mei 2009)

*****************************

Semoga Sidang DUN Negeri Perak yang bermula hari ini berjalan dengan baik dan suasana tenteram. Orang ramai khususnya warga Perak dinasihatkan agar tidak terpengaruh dengan hasutan NGO antiKerajaan, BERSIH dengan memakai baju berwarna hitam. BERSIH hanya ingin membuat kacau perjalanan sidang ini ekoran kerana begitu taksub kepada omongan pihak pembangkang berkaitan pelantikan MB Perak yang kononnya tidak sah. Walhal pelantikan tersebut adalah mengikut Undang-undang Tubuh Negeri Perak.

Dijadualkan Sidang DUN Negeri Perak ini akan dirasmikan oleh Raja Muda Perak, Dr. Nazrin Shah.

No comments: