Friday, May 22, 2009

Zambry kekal MB Perak


PUTRAJAYA: Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir kekal sebagai Menteri Besar Perak selepas Mahkamah Rayuan membenarkan permohonan beliau mengetepikan perisytiharan Mahkamah Tinggi sebelum ini.

Persidangan panel tiga Hakim Mahkamah Rayuan yang dipengerusikan Datuk Raus Mohd Shariff bersama Datuk Zainun Ali dan Datuk Ahmad Maarop, sebulat suara membuat keputusan itu selepas meneliti hujah lisan dan bertulis dikemukakan peguam Zambry, Datuk Cecil Abraham, peguam Mohammad Nizar, Sulaiman Abdullah serta celahan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebelum ini mengisytiharkan Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin adalah Menteri Besar Perak yang sah.

Sumber: BH Online (22 Mei 2009)

********************************

Tahniah diucapkan kepada DS Zambry kerana kekal sebagai MB Perak seperti yang diputuskan oleh Mahkamah Rayuan hari ini. Keputusan Mahkamah Rayuan yang berpihak kepada DS Zambry membuktikan bahawa fakta-fakta dan hujah-hujah yang diutarakan adalah jelas dan tepat.

Pakatan pembangkang perlu akur dengan keputusan ini dan semoga proses kesudahan kemelut politik Perak ini berakhir dengan lancar. Tiada lagi kes yang akan dibangkitkan ke mahkamah.

Sedarlah, rakyat sudah muak dan letih untuk terus mengikuti isu ini. Apa yang perlu diutamakan ialah menjaga kebajikan dan kepentingan rakyat di kawasan masing-masing.

No comments: