Wednesday, May 7, 2008

Islam Hadhari Tetap Mantap

Nampaknya pihak pembangkang masih membangkitkan pendekatan Islam Hadhari sebagai isu perbincangan di sidang parlimen pada hari ini. Sudah terang lagi bersuluh pembangkang masih tidak mahu mengaku bahawasanya pendekatan Islam Hadhari yang dicetuskan oleh YAB Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi telah berjaya menepati objektifnya sekali gus merupakan salah satu faktor kemenangan BN dalam PRU 12 yang lalu.
Mereka sengaja mengeluarkan dakyah-dakyah palsu mencaca-merbakan pendekatan Islam Hadhari dalam kempen pilihanraya lalu kononnya tidak relevan, mazhab baru yang diperkenalkan BN dan bermacam-macam lagi. Walhal Kerajaan telah menegaskan bahawa Islam Hadhari ini bukanlah suatu mazhab tetapi ia adalah suatu usaha atau pendekatan untuk mentamadunkan ummah tanpa mengira bangsa dan agama. Saya yakin pihak pembangkang masih belum faham apa itu Islam Hadhari dan 10 prinsipnya itu. Sukalah saya memohon jasa baik pihak pembangkang untuk benar-benar meneliti dan memahami 10 prinsip Islam Hadhari bukan sekadar membaca sekali imbas dan bercakap lantang tanpa mengetahui fakta sebenar.
Islam Hadhari tetap mantap dan akan terus menjadi pegangan Kerajaan dalam memacu kecemerlangan dan pentadbiran negara. Ia bukan omongan kosong yang tidak mendatangkan apa-apa hasil yang positif untuk rakyat Malaysia.

No comments: