Tuesday, February 17, 2009

Elizabeth Wong Letak Jawatan ADUN Bukit Lanjan



Gambar: www.masterdedah.com

Adora:

Elizabeth Wong hari ini meletak jawatan secara rasmi sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor dan ADUN Bukit Lanjan. Wakil rakyat PKR ini terpaksa meletakkan jawatan-jawatan kesayangannya ekoran daripada gambar-gambar separuh bogelnya telah tersebar dengan meluas di internet dan mms. Dikatakan bahawa gambar-gambar video tersebut telah dirakam oleh bekas teman lelakinya dari pelbagai sudut dan pose.

Beginilah moral pemimpin rakyat dari Parti Keadilan Rakyat. Tidak habis-habis dengan isu yang merendahkan imej diri. Sebelum ini kita dikejutkan dengan cerita ADUN Bukit Selambau, juga dari PKR meletak jawatan kerana isu peribadi yang ada hubung kait hubungan sulitnya dengan seorang wanita.

Elok benarlah mereka meletak jawatan. Mereka memang tidak sesuai atau sama sekali tidak layak untuk menjadi pemimpin mithali. Saudara Anwar Ibrahim pula selaku Penasihat PKR wajar meneliti perkara ini dengan sebaik-baiknya. Mengapa kejatuhan wakil rakyat PKR sering disebabkan oleh isu peribadi.

Namun yang menghairankan, saudara Anwar kebelakangan ini seolah-olah menyendiri. Tiada sebarang komen yang terbit dari mulutnya mengenai perilaku anak-anak didiknya ini. Atau mungkin juga ini yang diajar olehnya sebagai bapa PKR? Atau Anwar kini sedang bermuhasabah diri?

Pada pandangan saya, insiden ini merupakan petanda kepada kejatuhan era pentadbiran PKR/pembangkang di negeri-negeri yang menjadi tawanannya. Mungkin sudah siratan mereka hanya mampu mentadbir dalam tempoh yang pendek.

Ada hikmahnya BN kehilangan lima negeri semasa PRU Ke-12 yang lalu. Tidak sampai setahun, kini BN kembali bertakhta di Negeri Perak ekoran daripada konflik dalaman dan ketidakstabilan parti Pakatan Rakyat.

No comments: