Wednesday, July 2, 2008

Anwar Suka Berdolak-dalik

Anwar Ibrahim (DSAI) sentiasa mencari peluang dan ruang untuk mempopularkan dirinya dan meraih simpati daripada masyarakat Malaysia. Isu terbaru, kes liwat beliau bersama dengan pembantunya disifatkan sebagai fitnah daripada pihak yang tidak senang dengan kebangkitan beliau dalam dunia politik tanah air.
Begitu juga dengan sikap beliau yang gemar berdolak-dalik apabila membuat sesuatu pengumuman. Kononnya ada 4 orang Ahli Parlimen BN akan melompat parti ke PKR, namun sehingga sekarang tidak mengumumkan nama-nama tersebut walaupun diasak bertubi-tubi. Jawapan yang klise, akan dimaklumkan kelak kerana keadaan sekarang tidak sesuai dan beliau lebih menumpukan perhatian kepada situasi ekonomi negara, isu-isu semasa dan kes tuduhan liwatnya.
Juga kenyataan bahawa beliau tiada cita-cita politik yang tinggi selain ingin mempertahankan diri adalah karut semata-mata kerana sudah terang lagi bersuluh, beliau dan pakatannya (isteri dan anak) bercita-cita besar ingin menerajui pentadbiran negara serta mungkin ada pelbagai lagi agenda besar yang tersembunyi.

No comments: