Monday, September 15, 2008

Rakyat usah terpedaya alasan Anwar

Anwar Ibrahim (DSAI) bermain helah lagi mengenai isu 16 September. Kali ini tarikhnya telah diganjak dan ditangguhkan kononnya atas beberapa sebab iaitu ketika ini parlimen tidak bersidang, penahanan Teresa Kok (MP Seputeh) mengikut ISA dan ahli Parlimen BN ke Taiwan. Musykil sungguh saya. Nak bentuk kerajaan baru pun boleh macam main 'ba ba cak' ke? Gimik politik ini memang sengaja diada-adakan untuk mengelirukan rakyat. Hentikanlah taktik kotor ini DSAI.

Jika DSAI benar-benar ikhlas ingin menerajui tampuk kepimpinan negara dan melaksanakan perubahan baru demi kebajikan rakyat dan negara, tunggulah sehingga pilihan raya ke-13 akan datang. Datuk Seri masuk bertandinglah pada masa itu.

Buat masa ini biarlah YAB Dato' Seri Abdullah dan barisan pemimpin kerajaan yang sedia ada dapat melaksanakan tanggungjawab mereka tanpa sebarang gangguan. Jika mereka asyik dikacau, diadu-domba, dikecam, bagaimana mungkin mereka berupaya merealisasikan segala janji-janji mereka jika ada sahaja muncul isu baru yang boleh mengelirukan minda dan psikologi rakyat.

No comments: