Wednesday, November 26, 2008

Majlis anugerah Datuk Shah Rukh Khan ditunda


MELAKA: Majlis penganugerahan darjah kebesaran Melaka sempena Hari Jadi Yang di-Pertua Negeri, Tun Mohd Khalil Yaakob yang ke-70 kepada aktor Bollywood, Datuk Shah Rukh Khan yang dijadualkan di Seri Negeri pada Sabtu ini, ditunda pada 6 Disember.

Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Wira Omar Kaseh dalam satu kenyataan yang dihantar kepada Berita Harian, menerusi Setiausaha Akhbar Ketua Menteri, Daud Awang petang semalam, menyatakan perubahan itu dibuat kerana tarikh yang ditetapkan itu tidak membolehkan aktor berkenaan menghadirinya.

"Artis popular Bollywood, Shah Rukh Khan memberi persetujuan datang ke Melaka pada Sabtu, 6 Disember untuk menerima darjah kebesaran negeri yang membawa gelaran Datuk Kehormat. Sejak awal lagi, beliau memberi persetujuan datang ke negeri ini dengan memberikan beberapa tarikh sesuai.

"Bagaimanapun tarikh itu tidak bersesuaian dengan kerajaan negeri," katanya yang sebelum ini dilantik kerajaan negeri bagi mempengerusikan jawatankuasa majlis penganugerahan berkenaan.

Sumber: Berita Harian (25 Nov. 2008)

**************************************

Semoga SRK datang ke Melaka untuk menerima anugerah Dato' Kehormat ini. Pastinya kedatangan beliau sangat ditunggu-tunggu oleh jutaan peminatnya. Mungkin juga beribu-ribu peminat akan menunggu SRK di KLIA. Dikhabarkan SRK akan memakai Baju Melayu lengkap bersongkok dan bersamping. Satu penghormatan kepadanya untuk memakai pakaian tradisi Melayu di mana seluruh dunia akan menyaksikannya. Sungguh teruja!

No comments: